djur jag gillar

Kossor är ett djur som jag verkligen känner dragkraft till. Jag upplever någon slags samhörighet med dem. De är vackra, trevliga och bra djur. Jag gillar deras sätt att leva på. De känns lugna, harmoniska och förstående. 
Katter är ett annat favoritdjur. På tredjedelad första plats med kossor och får. På denna bild stolteserar våran katt lakrits. Hon är förutom lat väldigt snäll och gosig. Hon vet vad hon vill och är aldrig dum mot mig. Just djuret katt har jag lite svårt att beskriva eftersom min erfarenhet av dem är att var och en har sin egen personlighet. Det har såklart alla djur men jag har vuxit upp med katter så ni kanske fattar varför jag känner så........................... Katter överlag är iallafall självständiga, smarta, sköna djur. Dom kan gosa, jaga, vara roliga, umgås, öppna dörrar, få en på glatt humör, kissa inomhus, vara vackra, bråka med andra katter och klösa mig fast inge illa menat. Bland alla katter jag träffat genom livet har jag några favoriter men det finns än så länge inte en katt jag tycker illa om. Lakrits, på bilden ovan är en av favoriterna. Så även; Lisa, Linus, Pelle, kattungen jag hade när jag var liten som vi sålde. Våra andra katter gråingen, kolanisse och luddekudden är såklart också med på favvolistan. 
Kaniner har jag inte så många asikter om dem. När jag var liten hade jag några stycken lite då och då och dom gillade jag ju såklart men överlag är kaniner lite tråkiga. Fast inte alltid såklart, dom kan vara roliga om dom vill. Gosiga är de och snabba som tusan. De är vackra djur som förökar sig fort. Fina snälla smarta osv. 
Höns är så fruktansvärt roliga, sociala och lättsamma. De går liksom runt och bara lever och då och då höjer mitt humör. Tuppen som vi har är väldigt snäll mot hönsen och avstår ibland mat bara för att de ska få äta <3 <3 <3 De låter roligt och verkar allmänt glada. De är fina men deras bajs luktar tyvärr jätteäckligt. Kycklingar är jättesöta men jobbigt att ha då katterna springer efter dem hela tiden. Höns är bara allmänt bra djur som inte kräver så mycket men ger desto mer. 
Får är så sjukt bra! De springer runt där och chillar. De är sociala om de vill och låter fint. Jag blir alltid glad när jag träffar får. När jag var 10 år lekte jag och en kompis med en hög får och lamm en hel sommar. Vi blev som bästa vänner allihopa och jag minns att jag hade ett speciellt lamm som kom när jag ropade. Jag skulle inte ha något som helst problem med att uppleva den sommaren igen. Tyvärr skulle lammen schlacktas och då blev jag vegetarian. Ville inte äta mina kompisar. Förutom det, bra djur. I like I like.
Hästar är som så ståtliga. De är väldigt mänskliga och medvetna. Jag tror att alla trivs bra med hästar. Ja bra djur bra djur.
 
I övrigt finns det nog många andra djur som jag skulle finna glädje av men dessa djur är de jag främst har träffat. Kan inte rikigt dra någon slutsats om djur som jag inte träffat och skapat någon relation med som ni kanske förstår! Men ni på bilderna, ni förgyller mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0