jo

 
Hälsningar mig själv sexton år men också åldrar runtomkring sexton, tretton-->. Årslöseri med sig-själv fobi. Tonårstiden, och komplexen växer. Man ska inte acceptera sina komplex och till exempel "bara inse att man är ful och knasi" utan man ska göra sig av med komplexen. Det dummaste man någonsin kan göra är att ägna sin tid åt att känna sig obekväm i sig själv. Det är ett sådant slöseri med år och självförtroende. Till exempel gick jag runt och tyckte att jag var ful förut men det var ingen större sorg och jag strävade liksom inte efter att bli snygg utan jag hade bara accepterat att jag såg mindre bra ut än många andra och jag visste att det inte fanns så mycket att göra något åt. Även om jag kunde känna mig tillfreds med mig själv som person gnagde ändå vetskapen om jag var lite halvers trots allt. Så dumt att jag tillät mig att inte förstå att jag var och är snygg, bra, smart osv osv. När självförtroendet får ta stryk kan det skava så länge efteråt även om man succesivt bygger upp det. Jag är glad över att jag blivit äldre och att jag känner mig snygg och bekväm i mig själv även om det ska vara en självklarhet, men ganska ledsen över att jag inte alltid ha gjort det. Och att det är så pass många som går runt och tycker illa som sig själva på ett eller annat vis. Dumt dumt dumt för det är ju inte sant. Så onödigt och dumt. Tonårstiden kan ju vara crazy och mediavridningen av typ allt är snäppet värre. 
 
I övrigt snygg bild som Ellen tog innan septum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0