ja.a...sjdih.

Sverige och övriga världen är korrupt. Det är när ett barn behöver defineras med sitt kön som allt startar. Ska jag gratta till någons unge spelar det egentligen ingen roll om det är en tjej eller kille som jag grattar till. Säger jag fel får väl föräldern rätta mig, den ska inte behöva klä sitt barn i "flickiga" eller "pojkiga" (!!!!!!!) färger för att vi ska slippa det där PINSAMMA. 
 
Det är den inskränkta synen på allting som förgör, förstör och styr det dåliga som händer. Att lägga månniskor i fack utifrån kön, urspung, ekonomi etc etc. Jag hade velat bli uppfödd i en värld där jag inte behöver en stämpel som säger vem jag är. Jag hade hemskt gärna sluppit att hela tiden hävda mig själv som människa och jag hade gärna sluppit alla kraven som finns som jag som tjej hela tider strävar efter att uppfylla. Och hur medveten jag än är om detta fuckade samhälle så kan inte jag ensam förändra. Det måste hela världen göra och vi måste göra det tsm. Då blir det lite svårt när folk inte fattar......... att jag inte vill bli definerat vid mitt kön. Jag vill inte höra det ena eller det andra, jag vill inte bli utsatt. Jag vill inte utsätta någon. Jag vill inte själv sätta fack även fast jag gör det omedvetet hela tiden. Men.... jag pallar typ inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0