blogginlägg på begäran- varför jag vill bo i en barack

Anledningen till varför jag vill bo ute i skogen i en barack/ stuga har inte att göra med att jag vill sticka ut från mängden, ha uppmärksamhet eller något i den stilen. Egentligen är min vilja att bo i en barack/stuga ingenting att reagera på eftersom det är det mest naturliga levnadsättet. 
 
Det är mycket enkelt; jag vill inte vara en parasit på samhället och jag vill inte att samhället ska forma mig. Jag har fötts in på en plats som jag inte har valt och den platsen ger mig intryck, normer och föreställningar om hur saker och ting ska se ut. Jag tror att det är slumparna som har lett oss hit, inte ödet. Men därför tror jag också att vi har hamnat här av en anledningen. Från grunden vill vi utvecklas och hitta lösningar på problem, det ena leder till det andra och jag har landat i en värld där slumpen styrde tillfällena till där vi är idag. Vissa saker är bra, andra dåliga. 
 
Jag vill inte ta till vara på varken de bra eller dåliga utan skapa mina egna. Jag vill inte leva i en hittapå värld där våra livsstilar formar oss och skapar klyftor mellan människor. Jag vill inte leva i den värld där det råder förakt mot olika typer av människor, mot djur, eller växter. En värld som bygger på konsumtion, en värld som gör mig stressad. 
 
Jag vill leva ett liv efter mina villkor och inte bara leva efter vad som förväntas av mig utan efter det jag faktiskt vill. Samhället hjärntvättar oss vilket delvist är bekvämt samt på gott och ont. Jag ska bo i en barack/stuga och leva efter mina behov och begär på ett sunt sätt. Jag ska hitta lugnet i mig själv och förhoppningsvis kanske jag föder en liten unge som inte får ett personnummer. Man kan välja att se det som en icket existerande unge eller som en unge som gör sina egna ramar. 
 
Jag kommer leva livet som vem annan som helst, bara att jag odlar mina egna grönsaker, återanvänder slängd mat, ej konsumerar kläder eller prylar från ställen där det råder dåliga arbetsförhållanden. Jag kommer förhoppningsvis få ett jobb så att jag har råd med el, telefon och dator. Ett liv efter mina villkor. 

Kommentarer
Postat av: Rosa

Bra skrivet min vän! Då för jag komma och hälsa på, ibland ta med mig lite mat. Puss!

Svar: Jag vill att du tar med dig Pelle också. Tack och puss!
dottdott.blogg.se

2013-05-13 @ 22:53:42
URL: http://arentweallanimals.blogspot.com
Postat av: Amanda

Det ligger mycket i det du skriver, bra skrivet!!!!

2013-05-14 @ 15:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0