som en dröm

 
Ibland när jag har handlat godis eller annat ätbart som ej är en långvarig konsumtion får jag dåligt samvete. På grund av att jag kunde lägga pengarna på något annat som kunnat ge mig mer i framtiden istället för att följa mina instinkter som inte är direkt nödvändiga utan mer ett sug efter något sött. Ett begär. 
 
Men när jag såg denna bild på denna underbara lakrits som jag köpte i Finland blev jag genast glad. Det bildades saliv i min mun och hjärnan förde mig tillbaka till sommaren 12 och härliga sommardagar med mina b-rudar i landet, på andra sidan vattnet. Denna laritsen, begäret, sötsuget pengaspenderaren var värt alla pengarna den kostade för jag kan fortfarande njuta av den. Den var så god så god. 
Så istället för att få dåligt samvete på grund av "onödigt" köp ska jag njuta och tänka: fyfan vad nice. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0